11 نکته در مورد نحوه آماده شدن برای دکوراسیون داخلی یک اتاق
نوشته شده توسط : موضوعات برتر


ایجاد یک فضای زیبا دشوارتر از آن چیزی است که فکر می کنید. در حالی که ممکن است تصور مبهمی از آنچه می خواهید داشته باشید، بدون برنامه شروع نکنید زیرا به زودی مرتکب اشتباه خواهید شد و پشیمان خواهید شد.

این اشتباهات می تواند فروش مبلمان خود در حراج باشد زیرا فکر نمی کنید جایی برای آن ندارید، یا خرید پنجره با اندازه اشتباه، یا شروع به رنگ آمیزی و فهمیدن اینکه فضا خیلی تاریک است.


1. هدف اتاق را تعیین کنید:

این باید همیشه اولین قدم شما در طراحی اتاق باشد. برخی از فضاها ساده تر هستند، مانند اتاق های غذاخوری برای غذا خوردن، اتاق خواب ها برای خواب و دفاتر خانه برای کار.

با این حال، بسیاری از مکان ها غیرقابل دسترس و خشک هستند. اتاق های استراحت باید کاملاً جدا از محل مطالعه باشد و نباید برای سرگرمی های رسمی استفاده شود.

به طور کلی، شما باید دکوراسیون اتاق، طرح، رنگ، لوازم منزل، طراحی و احساس کلی از آنچه که قرار است استفاده کنید را طراحی کنید. به عنوان مثال، بسیاری از افراد در خانه های خود اتاق های زیادی دارند، اما این بدان معنا نیست که آنها به یک هدف عمل می کنند.

برخی از افراد شب های زیادی را صرف بازی می کنند، بنابراین داشتن یک کنسول بازی ویدیویی، میز و صندلی و یک قفسه سی دی و بازی های رومیزی در اتاق نشیمن بسیار مهم است.

دیگران از تماشای گروهی فیلم یا فوتبال لذت می برند، بنابراین آنها یک تلویزیون خوب، یک صندلی ارگونومیک را ترجیح می دهند. از خود سؤالات اساسی در مورد آنچه می خواهید و نیاز دارید بپرسید.

روی انتخاب ها و موقعیت فعلی خود تمرکز کنید، سپس برای طراحی محیط اتاق آماده باشید. آشپزخانه باید دارای تجهیزات و اثاثیه لازم برای تهیه غذا باشد و اتاق خواب باید حول یک تخت راحت متمرکز شود.

آیا می خواهید اتاق مهمان خود را به یک دفتر کار خانگی تبدیل کنید؟ باید تغییرات مهمی ایجاد کنید. آیا شما بچه یا حیوان خانگی دارید؟ هنگام انجام این کار آنها را در نظر داشته باشید و آنها را در برنامه ریزی خود در نظر بگیرید تا بهترین تصمیم را بگیرید.



2. تحقیق و بودجه خود را بر این اساس انجام دهید:

قبل از شروع طراحی اتاق، لازم است روی ایده کلی فکر کنید، به این معنی که سؤالات دیگری باید پرسیده شود.

به عنوان مثال: آیا می خواهید مکان های بیشتری را تغییر دهید؟

آیا مبلمان موجود را نگه می دارید و سری عوض می کنید؟

خانه شما چه سبکی است؟ یا چه سبکی را ترجیح می دهید؟ آیا سبک سنتی، مدرن یا سبک دیگری را دوست دارید؟

چه چیزی شما را قادر می سازد تا پروژه را به طور رضایت بخشی به پایان برسانید؟

این به شما کمک می کند سبک طراحی مورد علاقه یا ظاهری را که می خواهید پیدا کنید. تراشه های رنگ، نمونه های پارچه و کف را جمع آوری کنید و هر چیزی که احساس می کنید مرتبط است را یادداشت کنید.

در ابتدای کار باید بودجه خود را مشخص کنید که مهمترین قسمت کار است. آیا می خواهید در اتاقی با بالش و پتو کار کنید یا مهمانان خود را با هنر دیواری خیره کننده تحت تأثیر قرار دهید؟ راهی برای پیدا کردن آنچه می خواهید بدون شکستن بانک پیدا کنید.



3. قبل از خرید هر چیزی به اندازه اتاق توجه کنید:

هر اتاق دارای ابعاد منحصر به فرد خود برای کار است. اندازه فضا، فضای داخلی و خارجی خانه و محل زندگی خود را در نظر بگیرید. با برنامه ریزی چیدمان اتاق خود روی کاغذ گراف شروع کنید.

شما می توانید طراح داخلی خود را استخدام کنید یا خودتان این کار را انجام دهید اگر می دانید که چگونه آن را مقیاس بندی کنید. سپس بخش هایی از نوار را روی زمینی که می خواهید موارد خاصی را در آن قرار دهید یا روی قطعات خاصی که در نظر دارید استفاده کنید قرار دهید.

نحوه چیدمان اتاق را توضیح دهید، سپس مبلمانی متناسب با چیدمان بخرید یا بچینید. بدترین اتفاقی که ممکن است بیفتد این است که چیزی بخرید و متوجه شوید که با فضا سازگار نیست.

شما نمی خواهید میز ناهارخوری آنقدر بزرگ باشد که در درب قرار بگیرد یا یک میز به هم ریخته در امتداد دیوار. از مبلمان اتاق نشیمن گرفته تا لوازم خانگی. باریک و بدون اندازه است. یا نمی‌خواهم احساس نابجا بودن کنم.

 

4. جای خالی بگذارید.

همانطور که در بخش قبل ذکر شد، فضا باید بخشی از معادله چیدمان اتاق باشد. فضای خالی اتاق را بزرگتر نشان می دهد و این اتاق را برای تغییرات آینده آماده می کند و فضایی برای تغییر دکور می دهد.

احساس نکنید که باید اتاق را با لوازم جانبی پر کنید. داشتن یک اتاق شلوغ می تواند منجر به بی قراری شود، در حالی که داشتن فضای کافی باعث می شود احساس آرامش بیشتری داشته باشید.

اتاق شما حتی بدون مبلمان و تزئینات زیاد نیز زیبا به نظر می رسد. از قرار دادن مبلمان کنار دیوار خودداری کنید زیرا اتاق را کوچکتر نشان می دهد.



5. مبلمان خیلی بزرگ نخرید:

مبلمان بزرگ نیز دلیلی برای تزئین اتاق است. برخی از مبلمان بزرگ لوکس هستند، اما برخی دیگر به سادگی اتاق را پر می کنند. در عین حال، یک قطعه انتخاب شده خارج از مقیاس - خواه یک قطعه اتاق ناهارخوری باشد یا یک نقاشی - می تواند واقعاً برای فضا نامناسب باشد. تنها کاری که باید انجام دهید اندازه گیری، برنامه ریزی و اندازه گیری مجدد است. مبلمانی را پیدا کنید که متناسب با یک قطعه پازل در فضا باشد.

به طور کلی هنگام خرید مبلمان و لوازم اتاق نشیمن خود منطقی باشید و قطعاتی را انتخاب کنید که اندازه مناسب فضای شما هستند. یک تخت بزرگ و جادار می تواند زیبا به نظر برسد، اما اگر اتاق کوچک باشد، دورتر به نظر می رسد و شکوه آن فراموش می شود. علاوه بر این، حرکت در اتاق برای شما دشوار است.



6. رنگ را از طرح انتخاب کنید:

انتخاب یک طرح رنگ به شما امکان می دهد اتاقی ایجاد کنید که منسجم، منسجم و منسجم باشد. همچنین شما را در مسیر نگه می دارد تا مطمئن شوید همه چیز مناسب است، بنابراین با قطعه ای که مناسب نیست و مناسب نیست شروع نکنید.

می توانید طرح هایی را انتخاب کنید که تا حدودی با یکدیگر هماهنگ هستند و به شما حس وحدت می دهند و همانطور که بخشی از دنیای مرطوب پیشنهاد می کند، هنگام تزئین کل اتاق را محدود نکنید و خانه ای را که همه دارند را ترک کنید. یک گونه

می توانید از الگوهای هندسی، طرح های گل، تم های طبیعی یا رنگ های غنی استفاده کنید. همه این رنگ ها به روش های مختلف با هم کار می کنند. برخی معتقدند برخی هارمونی ایجاد می کنند. چه احساسی می خواهید داشته باشید؟ چه فضایی می خواهید ایجاد کنید؟

از رنگ های گرم و سردی که در کلاس هنر یاد گرفتید استفاده کنید. اتاق خواب برای بیدار نگه داشتن شما به رنگ های آرام بخشی مانند آبی نیاز دارد، در حالی که اتاق نشیمن یا آشپزخانه ممکن است رنگ های پر انرژی تری مانند نارنجی یا زرد داشته باشد.



7. اتاق های دیگر خود را به خاطر بسپارید:

راحت شدن با فرآیند طراحی اتاق کار آسانی است، اما آن را به صورت حباب رنگ یا تزئین نمی کنید. هر اتاق در خانه شما به هم متصل است، بنابراین باید یک چشم انداز ثابت ایجاد کنید. به عنوان مثال، رنگ بژ را به قرمز اضافه کنید.

همه چیز نباید کاملاً هماهنگ باشد. الگوی رنگی یکسان در هر اتاق خسته کننده خواهد بود. با این حال، باید نوعی ریتم و جریان بین اتاق ها وجود داشته باشد. با بقیه خانه خود کار کنید و برای اتحاد تلاش کنید. به تعادل بین قدیم و جدید، مردانه و زنانه، روشن و تاریک، یا نرم و تیز فکر کنید.

در خانه خود قدم بزنید و متوجه شوید که این فضاها به هم تعلق دارند.

 

8. اتصال به کلاسیک:

وقتی شروع به پر کردن اتاق خود می کنید، ابتدا باید روی این پایه کار کنید. قطعات جامد را انتخاب کنید. برای مثال، وقتی صحبت از مبلمان یک اتاق می شود، اولین وسیله ای که شما را نگران می کند تخت است. هر دستگاه باید به راحتی ثابت شود، بنابراین در انتخاب تخت بیشتر دقت کنید.

اتاق را به گونه ای بسازید که برای همیشه عاشق آن باشید. آنها مجبور نیستند از هیچ سبکی پیروی کنند، چه سنتی و چه مدرن، تا زمانی که آنها چیزی هستند که می دانید هرگز از آن خسته نخواهید شد.

هنگامی که در حال انجام کارهای مهم در اتاق هستید، احساس نکنید که مجبور هستید اقلام مختلف زیادی بخرید. مبل ها و صندلی های فیبر کربن مانند می توانند تیره و تاریک به نظر برسند اگر بقیه فضای شما به طور غیرمعمول پر جنب و جوش باشد.

از مخلوط کردن آنها نترسید! اگر واقعاً مبلمانی را دوست دارید که به برنامه فعلی شما مربوط نیست، می توانید با آن احساس عجیبی ایجاد کنید.

علاوه بر این، یک طراح داخلی می تواند در تمام پروژه های شما به شما کمک کند.



9. نورپردازی نامناسب در پروژه شما:

یکی از جنبه های طراحی داخلی که مردم اغلب فراموش می کنند نورپردازی است. اندازه و موقعیت پنجره ها، نورپردازی خانه و نصب چراغ ها در طراحی اتاق تفاوت ایجاد می کند.

اکنون که بیشتر فضا را طراحی کرده اید، وقت آن است که به فکر نورپردازی باشید، از نورپردازی سقف یا دیوار گرفته تا لامپ های رومیزی یا زمینی. انواع مختلف نورپردازی را در اتاق ادغام کنید و از روشنایی وظیفه و محیط استفاده کنید.

چند لامپ مختلف را در اطراف خود نگه دارید تا گزینه هایی برای میزان نور موجود در منطقه داشته باشید، و برای تطبیق پذیری بیشتر، سوئیچ های معمولی خود را با دیمر تعویض کنید! اجازه ندهید اتاق شما با پرده های تیره یا دیوارهای تیره بیش از حد تاریک شود، اما در عین حال، نورهای روشن زیادی را نصب نکنید که خواب شبانه را برای شما دشوار می کند. مطمئن شوید که با اهداف طراحی شما و هدف فضا مطابقت دارد.



10. برای لوازم کوچک زیاد خرج نکنید:

همانطور که در بالا ذکر شد، شما باید طراحی خود را با مهمترین قسمت شروع کنید. سپس می توانید لوازم جانبی را انتخاب کنید. پیدا کردن گلدانی که به خوبی با مبل یا قاب عکس هماهنگ باشد، آسان تر از انتخاب یک قطعه بزرگ بر اساس لوازم جانبی کوچک است.

این هوشمندانه است که تصمیم بگیرید کدام قطعات مدرن را برای دکوراسیون منزل خود بخرید. به این ترتیب، اگر ظرف یک یا دو سال از مد خارج شوند، هزینه زیادی برای شما نخواهند داشت، زیرا پول زیادی برای آنها خرج نکرده اید.

سعی کنید تا زمانی که سبک خود را ایجاد نکرده اید، عاشق ابزار خاصی نشوید. می توانید چشمان خود را برای ایده ها باز نگه دارید، البته تا زمانی که اتاق پر نشده است استراحت نکنید.

اگر از قبل ابزارها را دارید، این نیز عالی است! آنها می توانند اقلام غیرمعمول از یک بازار کثیف، هدایای دوستان، سوغاتی های سفری که رفته اید یا هر چیز دیگری که به دنبال آن هستید باشد. گیاهان یک انتخاب عالی هستند زیرا هوای تازه و زیبایی طبیعی را به ارمغان می آورند.



11. اجازه دهید شخصیت شما نشان دهد:

شایان ذکر است که دلایل متعددی در طراحی فضای شخصی ظاهر می شود. فقط به دنبال آنچه در حال حاضر مد است نباشید، ببینید برای چه بخشی به آن نیاز دارید و چه معنایی خواهد داشت.

سرگرمی ها، علایق و آنچه را که دوست دارید به مردم نشان دهید. آثار هنری اصلی، عکس های عروسی یا تعطیلات را آویزان کنید یا مجموعه های خود را به نمایش بگذارید که مهمانان شما را تحت تاثیر قرار دهد. به اولویت های خود صادق باشید و بهترین های خود را نشان دهید.

بیشتر بخوانید: https://decoration-and-design.com/دکوراسیون-داخلی/بهترین-دکوراسیون-داخلی-در-شیراز 





:: بازدید از این مطلب : 3326
|
امتیاز مطلب : 1
|
تعداد امتیازدهندگان : 1
|
مجموع امتیاز : 1
تاریخ انتشار : جمعه 29 ارديبهشت 1402 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: